فیلم | تراژدی شادگان
کد خبر: 4009990
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

فیلم | تراژدی شادگان

وضعیت نامطلوب آب شرب شادگان موجب شده که مردم از این شهر مهاجرت کرده و به شهرهای بزرگ استان خوزستان نقل مکان کنند. این ویدئو حاوی صحبت‌های مردم این شهر درباره آب این شهر و همچنین توضیحات امید صبری‌پور، سرپرست فرمانداری شادگان است.

فیلم | تراژدی شادگان
به گزارش ایکنا از خوزستان، آب شرب شادگان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و مردم از قطعی‌های مکرر آب رنج می‌برند. همین موضوع باعث شده بسیاری از این شهر مهاجرت کنند و به دیگر شهرهای استان نقل مکان کنند. 
مردم درباره آب شرب این شهرستان می‌گویند که آب، بوی فاضلاب می‌دهد و از آن برای شستن لباس،‌ حمام و دیگر موارد استفاده می‌کنند.
 
امید صبری‌پور، سرپرست فرمانداری شادگان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: با توجه به مشکلات تأمین آب شرب در مقطع دارخوین، آورد رودخانه کارون کم شده و ای سی آب بالا رفته است. در بخش دارخوین 65 درصد آب کارون و 35 درصد آب غدیر(آب شیرین) ترکیب شده است و با لودر منتقل می‌شود و در لوله‌های ورودی شهرستان پمپاژ می‌کنیم و به شبکه آب شهرستان شادگان منتقل می‌شود. وقتی ای سی آب در مقطع کارون بالا رفت شوری آب زیاد شد و کل شهرستان شادگان دچار مشکل شد. برای حل این مشکل میزان ورودی از رودخانه کارون از شبکه‌مان را کاهش دادیم که آب غدیر به آن غلبه کند و این باعث افت فشار آب در شادگان شد.
 
 
 
تهیه گزارش و فیلمبردار: منا صیافی‌زاده
تدوین‌گر: امین نظری
گفت‌وگو: دلال آلبوشهبازی 
تهیه شده در گروه چندرسانه‌ای ایکنا خوزستان 
انتهای پیام
captcha